Sunday, August 28, 2011

beringatlah bila berkata-kata

assalamualaikum :)
peringatan: ENTRY KALI NIE PENUH EMOSI.harap maklum.


okey okey.sila bersabar Cik Shaza.fuhhh fuhhhh.astaghfirullah hal azim.senyum senyum :) maaflah ye.Cik Shaza nie memang agak panas baran sikit orang nyeee.tapi akan panas baran bersebab je lahh kan.takkan benda remeh pun nak panas panas pulak.dulu ye,sekarang tak dah. ^.^v alhamdulillah.


hurm.benda nie simple je actually.plus,bukan kene kat aku pun.tapi bagi aku,dia nie dah sangat melampau.ye,seriously melampau.aaaaaa...geramnye! dia hanya seorang kenalan FB aku.


sorry to say,dia sangat bangga bangga sangat dengan ilmu agama yang dia ada.dah sampai jadi sombong pulak rasanya.mula mula aku still respect lagi bile dia debat debat dengan kawan FB dia yang lain.debat pasal benda lain,then..tetibe nak kaitkan dengan bab agama.bila baca..memang betul ape dia cakap.aku terima.memang takperlu persoalkan ape-ape pun lahh yang tu.hehe


tapi..bila ada satu post nie aku baca.dia marahkan sorang budak nie,tapi kenapa nak babitkan ibu bapa budak tuh pulak.kenapa nak cakap,"parents budak tuh mungkin bermasalah and tak pernah nak ajar bab bab agama kat budak tuh dari kecik." then,dikaitkan dengan parents dia dah pernah pergi haji..so,pendekatan ilmu agama yang parents dia ajar kat dia lebih daripada parents budak tuh. -.- 


hooo hoo hooo,,nak sebut nama..serious mengaibkan pulak manusia tersebutkan.tapi sian giler kat budak tuh.sian giler lahhhh.takperlu lah kau nak cakap macam tuh kot kat budak tuh.yelah..kau 20tahun,budak tuh baru 18tahun.mungkin care dia bagi pendapat kat status kau tuh salah,tapi kau pun boleh la tegur dia elok elok kot.and..rasanya,kita diajar untuk menerima pendapat orang lain.kalau taknak dengar pendapat orang lain,takyah la post status kau tuh.haihhhh.


aku yang takde kaitan,just baca baca nie je pun dah panas bile kau cakap macam tuh..cube bayangkan budak tuh macam mana.ilmu agama aku pun takde lah tinggi melangit,tapi aku still tau adab adab pertuturan,adab dengan sahabat.hati orang,sila lah jaga kau nak orang jaga hati kita.kalau ye pun nak tegur sampai tahap macam tuh,kau boleh PM je budak tu kot.takdelah orang lain pun baca sekali.


please lah respect each other.and,ikutlah resmi padi,makin berisi makin tunduk.jangan ikut lalang,makin berisi,makin tegak.bagi nasihat boleh,tapi biarlah ayat tuh lebih sopan.pendekatan yang sopan nie lagi senang orang nak adapt dari marah marah tau. :)


maaf kalau ada ayat yang tak betul.terkasar ke hape ke..HARAP DIMAAFI ! :D

2 comments:

Raqib Rahim said...

raya dah dekat. mintak maaf time raya ja la. haha

shazana salim said...

eh eh..mana boleh.kot ada orang terasa ke chubun tulish tulis nie.haaa,,kena lah mintak maaf.hehe