Saturday, August 13, 2011

Do not laugh too much, for excessive laughter deadens the heart.

assalamualaikum :)
bila baca qoutes nie,dushhhhhh! hamek kau.memang kene kat batang hidung yang sememangnye tak mancung mana nie pun lah kn. -.- hal ini demikian kerana,sesungguhnya aku sangat lahh suke gelak terbahak-bahak serupa macam bukan perempuan.sungguh memalukan bile dia fikirkan kembali.tetapi gelak hilai tawa bersama rakan-rakan hanya akan terjadi tertakluk pada terma dan syarat.cehhwahh! hahahaha. aku hanya akan gelak superrr hodoh tuh hanya bila keadaan sekeliling takde lelaki hensem haha,takde makcik makcik or pakcik pakcik,budak budak yang aku rasa bakal annoying bile dengar aku gelak serupa itu dan banyak lagi lahh terma dan syarat yang perlu diperhatikan dahulu. :D 



tapi,disebabkan aku memang bertuah kerana asyik dapat kawan-kawan yang sumpahhh besttttttt! memang kadang-kadang tuh susah jugak lahh nak kawal gelak tuh kan.selalu,gelak yang first je TERkuat,then lepas tuh cover mulut guna tangan sampai terhenjut-henjut bahu nak tahan gelak tuh.omggggg =.=' bile bayangkan sumpah hodohhhh.so,terimalahh aku seadanye lahh ehh.tapi,kalau kat dalam bilik bersama roomate,memang tak perlu dijelaskan pape pun korang boley faham agaknye.hehe! roomate pun gelak serupa sama je,memang seronok lah lepas gian gelak tak ingat dunia dalam bilik.sebab hanya aku dan dia sahaja yang tahu.missyou raisya :')


gelak aka ketawa atau dalam bahasa inggeris dikenali dengan laugh,sangat bagus untuk kesihatan mental dan juga fizikal ye rakan-rakan. *sila baca dalam nada joyah* :P for me,time aku sedih,kecewa,saket hati, yang aku perasan aku akan lagi banyak gelak.walaupun benda tuh tak perlu gelak,tapi aku akan gelak jugak -.- sebab,nanti boley rasa something macam buat kita lupe yang kita tengah sedih sedih.and,bila gelak selalu,boley awet muda tau.aku pun tak tau ye ke tidak.hahahaha! ada fact cakap, "it takes a greater number of facial muscles to frown than it does to smile." so smile always.it conserves energy. :) why overwork? kn?? ^.^ smile dengan laugh kira adik-beradik jugak lah kn?fact nie boley la jugak diguna pakai untuk gelak ketawa.boley kan aje lahh ehhhhh..heeee,,

tengok,sumpahhh muka aku super hodoh gelak macam tuhhh -.- 


orang tua-tua ada cakap, "gelak banyak-banyak nie,banyaklahh ilmu keluar." olehh itu,gelak tu bia tutup mulut supaya ilmu tak keluar dan nampak lebih sopan.haaa,tengok sheril tuhhh.model gelak sambil tutup mulut.kan sopan tuh :) kalau nak buat aku jadi model,memang yang hadooooo lahhhh.haha! semoga bila usia mengajak sembilanbelastahun nie,aku lebih sopan dalam ketawa.ngeeee~ :D


gelak tu,gelak jugak.tapi jangan melampau-lampau sangat plak.ter-over gituuu.sooooo,gelak bila perlu.serious bila rasa tiba masa untuk serious. :) kalau hidup nie asyik nak serious je,tak sampai umur 30tahun pun dah nampak macam 40+ agaknyeee..hehe! 

okey.semoga ketemu lagi. ^,^

p/s: doa-doakan lahh aku dapat ubah gelak aku kepada yang lebih sopan. amin :)

No comments: