Monday, August 15, 2011

medical terminology

assalamualaikum :)
hai.hope korang sihat-sihat belaka harinie ye.aku kurang sihat sikit.dari pagi sampai lah sekarang,perut nie tak berhenti-henti sakit nyeee.pedihhhhhh giler.mungkin sebab aku pegi minum coke pepagi buta time sahur tadi kowt. *padan muke* harinie,hibernate je.sebab sangat tak tahan sakit dia.time tidur memang tak rasa apa lah kan.once terjaga,kejap je okey,tak sampai 5 minit,da pedih balek. T__T kebetulan yang sangat-sangat kebetulan nye pulak,tarikh yang sama tahun lepas.kat puncak alam.aku sakit perut macamnie jugak lahh.pedihh manjang dan berhari-hari baru nak elok.please kali ni tak perlu lah berhari-hari.


harinie 15 ogos 2011,genap lah sebulan result upu keluar dan genap sebulan jugak lahh niat aku nak mencari balek mana aku campak kertas medical terminology aku tu. -.-' tapi,dari hari ke hari..sampai lah harinie baru lah aku mencari.masalahhhhhnye..aku taktau kat mana aku letak! aku rasa dah bawak balek dah dari USA (UiTM ShahAlam) haritu.


apa tuh medical terminology? medical terminology tuhhh,term term yang digunakan time belajar medic nanti.contohnya,hepa refers to liver. -itis refers to inflammation. mega refers to large.banyak lagi lah term term dia.aku pun tak baca lagi.abang senior ada pesan suruh baca medical term nie time cuti sebab nanti bile dah masuk,takdelahh baru terkial-kial nak carik ape maksud perkataan tuhh.konon nanti masuk degree,dengar lecturer cakap term medic,dah faham la ape maksud dia.konon lecturer cakap, "hepatomegaly" haa..teruslah faham,ada kene mengene dengan liver."condition of having an enlarged liver".tau nie pun sebab belaja time premed.hehe

last day premedic.
dengan yakin dan confident nye,aku berani cakap majoriti daripada budak-budak kat gambar atas nie,semua dah habes baca medical terminology tuh.belum keluar result pun dah ada yang da start baca.aku je tak punya kesedaran sivik langsung.bila dah nak dekat dekat nak masuk,baru la gelabah nak carik balek mana letak medical term aku tuh.hurm!


last last,search kat internet je.JUMPE ^,^ tapi takdelahh banyak sangat macam dalam kertas yang kitaorang dapat tuh.kira okey lah,atleast aku baca jugak sikit-sikit kan,dari tak baca langsung.kalau baca banyak-banyak tuh pun,konpem bukan aku ingat semua nya pun nanti.hehehehehehe.


okey lahh.doakan lah aku rajin nak membaca benda alah nie ye. ketemu lagi semua! 

No comments: